COMUNICAT DE L’ASSOCIACIÓ LA PROCESSÓ DE VERGES I L’AJUNTAMENT DE VERGES

Verges suspèn la Processó i la Dansa de la Mort de 2021

La Junta de l’Associació La Processó de Verges i l’Ajuntament de Verges informem que enguany tampoc es podran celebrar els actes de Setmana Santa a Verges. Tal i com va succeir l’any passat, la situació de pandèmia sanitària ha motivat la cancel·lació de l’edició de 2021. La incertesa sobre l’evolució de la pandèmia fa que resulti improbable poder celebrar els actes tal i com es coneixen, tenint en compte que les restriccions establertes no permeten la celebració d’actes i activitats de cultura popular i tradicional per les aglomeracions. També cal recordar que La Processó de Verges i la Dansa de la Mort és una acte que comporta una organització complexa i que requereix de molts mesos d’antelació per a la seva preparació.

Ara com ara, es fa difícil imaginar que ens puguem trobar per fer càstings per cobrir papers vacants; o per assajar amb els i les que resideixen a Verges i les persones que s’han de desplaçar des de fora del municipi o de la comarca; agrupar-nos en escenes multitudinàries; fer reunions de manages o d’altres col·lectius; fer una previsió i afrontar unes despeses notables abocades a la incertesa; o pensar que vindran milers de visitants al nostre poble.
És un cop molt dur pel municipi que per segon any consecutiu haguem de suspendre els actes de Setmana Santa, per tot el que això significa. Però malgrat tot, esperem tornar la propera edició amb energies renovades i amb més il·lusió que mai.

Finalment, volem agrair a tota la gent de Verges i pobles veïns que el dijous sant passat varen realitzar diferents actes simbòlics per tal d’homenatjar la Processó i la Dansa de la Mort de Verges. Van ser actes molt emotius que esperem que ben aviat puguem tornar-los a viure amb tota la seva plenitud.

Nota de premsa – Associació La Processó de Verges

Nota de premsa a on es comunica la suspensió de la Processó d'enguany